På morgonen kände jag av att jag hade druckit en del kvällen innan, men det fick bli att halsa i mig massa vatten. Glömde ju såklart att dricka vatten, som vanligt. Hemma brukar jag alltid dricka vatten speciellt när jag precis kommit hem. Efter det var det dags för två lektioner från kl.14 till kl.18.
 
Satte mig även och "pluggade" en stund innan jag skulle duscha och packa resväskan för Kuala Lumpur (KL). Blev lite stressigt eftersom vi inte riktigt hur lång tid det faktiskt tar att ta sig till busstationen vid Katong V mall. Vet inte varför vi valde denna, antar att det var billigt. Det är extra svårt när man inte kan vara säker på när bussen går på natten, men eftersom vi ändå är lite smarta,så gick vi en station, för att där går det lite fler bussar. På bussbiljetten för KL stod det att man skulle vara där 30 min innan. Det var därför det blev lite stressigt. Men när vi väl kom fram var det svårt att hitta men vi kom fram i tid och det var typ onödigt eftersom vi ändå fick sitta och vänta länge. 
 
Till slut gick vi på (runt midnatt) och skönt nog kunde man fälla ner stolarna ganska mycket. 
 
Tyvärr kunde vi inte sova så länge i början för att vi efter en liten stund skulle förbi gränsen och då var tvungen att gå igenom passkontroll. Kändes som Kina, när vi åker från Hong Kong genom Shenzhen till Guangzhou. Förstår dock inte varför man måste gå av två gånger, varför kan man inte scanna resväskorna samtidigt?
 
Tanken med att åka vi midnatt var nog att komma fram på morgonen. Bussresan skulle ta lite mer än 5 h 30 min, så vi tänkte att de oftast är sena så vi skulle komma fram kl.6. Dock hade vi bara bokat hostel för fredag natt och lördag natt. Eftersom det är mindre trafik på natten, vilket vi inte tänkte på, kom vi fram ca kl.4. Det var lite läskigt eftersom alla stirrade på en (både män och kvinnor). Det var massvis med hemlösa och taxis som försökte locka till sig oss. Men enligt kartan skulle vi bara gå några kvarter. Till slut hittade vi men kändes inte alls säkert... inte alls som i Singapore (vilket är jobbigt om man vant sig vid att det är så säkert i Singapore).
 

Kommentera

Publiceras ej