GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN, världens bästa mamma!! <3 Åh fick se massa bilder från 50-årsfirandet och som jag önskar att jag kunde vara med. Jag som hade värsta planerna på en fet fest för en gångs skull, sen visar det sig att jag är här... Det var nog första gången jag började känna lite "hemlängtan" eller snarare att jag verkligen saknar min familj och mina vänner. Som tur är kommer delar av familjen och hälsar på om några veckor, som jag längtar!!! 
 
Även om det är skönt att bo ensam och äntligen klara mig själv, så saknar jag familj och vänner och gamla rutiner haha.
 
Denna dag var jag i skolan på lektion och sen på kvällen hade jag en Skype-intervju (jobb). Jag bör få besked inom två veckor men vi får se, håller tummarna! Eftersom jag visste att den skulle ta tid så hade jag redan sminkat mig och allt, redo för att gå ut på Ladies Night haha. Först skulle det vara video, men jag tänkte att det inte borde göra något att jag ser lite uppklädd ut, men videon funkade inte så det fick bli telefonintervju (igen). Detta var andra intervjun i denna rekryteringsprocess. 
 
När intervjun var över så skyndade jag på mig att sätta på mig klänningen och egentligen skulle jag möta upp några vänner men jag sa åt dem att de kunde gå eftersom jag inte riktigt var klar med intervjun. Istället tänkte jag att jag kunde åka in till stan med min roomie eller snarare homie (delar lägenhet/hem haha) och hennes kompisar. Dock visade det sig att det var ganska så "dött" på den klubben som mina kompisar var på, så det slutade med att jag hängde med min homie. Bra val! På klubben Refuge, som vi gick till, fick man nämligen free flow till kl.0:30 som tjej. Detta innebar alltså att man fick gratis dricka och vi kom dit kl.23. Såå, det blev en hel del för mig haha. Men sjukt kul! Musiken var bra vilket jag inte hade förväntat mig :)
 
 
 
Clarke Quay (tror att området kallas så haha)
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej