Yaaay! Fick äntligen fira Chinese New Year Singaporean style :) Hade fått lära mig av en local att man alltid tar med sig jämnt antal mandariner och ger till värden. Det konstiga är dock att man får tillbaka ett par andra när man ska gå, så det är något slags utbyte. Därför köpte jag även med mig lite mumsig Ferrero Rocher (min favorit), eftersom jag helst tar med mig någonting första gången jag går hem till någon :) 
 
Lohei/Yusheng! Vilket symboliserar all lycka man önskar varandra för det kommande året. Alla ingredienser har en viss betydelse och man säger lyckönskningar (oftast fyra tecken) samtidigt. Slutligen blandar alla tillsammans och om jag minns rätt så skulle man lyfta maten så högt som möjligt (utan att det blir alltför mycket kaos) för att få så mycket lycka som möjligt (haha OBS OM jag minns rätt...). Det var supermysigt och trevligt att få vara hos Angie, som jag träffade på KTH för några månader sen. Tyvärr läste vi bara en kurs och de reste en del, så vi sågs knappt. Nu ses vi i alla fall på föreläsningarna här i Singapore.
 
De två killarna längst till vänster och de tre tjejerna längst till höger var på utbyte på KTH i Stockholm förra terminen. Då läste vi en kurs tillsammans och nu läser vi tre kurser tillsammans. 
 
Haha som ni ser på bilden är alla i par, vilket jag tycker man ser hyfsat mycket på NUS. Men när man pratar om det så tycker många att det inte riktigt stämmer. Kanske beror på vilka man hänger med :) 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej