Idag regnade det och jag hade lektioner hela dagen. Så min tanke var att nu får jag äntligen användning av mina jeans som jag tog med mig (i onödan)... Hade ju hört att det är superkallt i lektionssalarna eftersom de maxar på med AC:n. Dock har jag överlevt med en kofta, men velat ha lite luftigare långbyxor.
 
 
På kvällen gick jag på ett litet event där studenter presenterade några länder i Asien, eventet kallades ExplorAsia. Där fick man lite tips om vart man kan åka, vad man kan göra och lite tips om landet. Det var trevligt, dock pratades det inte jättemycket om de länder och städer som jag vill till hehe.
 
På vägen hem träffade jag på några som jag känner, den där local-killen som bor en våning ovanför och hans bästa vän (från Indien som pluggar mastern med honom). Jag ser de två hänga hela tiden och det har blivit ett internskämt att jag alltid stör dem i deras "nattliga dejter" eftersom de brukar hänga på kvällarna och jag råkar träffa på dem. Efter ett tag blev vi ett gäng som satt och snackade nedanför där vi bor. Till slut bestämde vi oss för att promenera till Sheng Siong för att handla lite frukost och annat gott. Detta ledde till att jag smakade mjölken här för första gången haha. Inte alls som Arla... men funkar, smakar "utomlands-mjölk".
 

Kommentera

Publiceras ej