Är man trevlig så hoppas man ju på att det uppskattas. Vid busstationen där jag tar min shuttle bus till skolan (där jag har lektioner) finns det en butik som kallas Cheers (motsvarar 7Eleven, som också finns i Singapore). Där brukar jag handla lite då och då. Jag brukar vara extra trevlig mot en kvinna som heter Ain, vilket jag tror beror på att hon var en av de första jag träffade här i Singapore. Jag köpte ett SIM-kort och hade lite problem med det, så hon hjälpte mig, var jättesnäll och tålmodig. Sen dess blir jag alltid glad när jag ser henne, så vi brukar småprata lite när hon jobbar och det inte är jättelång kö. Idag fick jag en god kaka av henne! Så det var snällt :)
 
Kvällen påbörjades med en middag i China Town.
Därefter åkte vi till Orchard Road, första gången för mig. Största shoppinggatan,med massa stora märken som LV, Gucci, Prada, Rolex, men även andra populära märken som H&M, Marks & Spencer, osv. Kul och se, men får nog vänta några år innan det blir vardagsmat för mig :) 
 
 

Kommentera

Publiceras ej