新年快乐!身体健康!恭喜发财!万事如意!心想事成!HAPPY CHINESE NEW YEAR!
 
Eftersom det är nyår och de flesta (typ alla) firar CNY eller passar på att vara lediga, så var ju allt stängt (förutom Cheers <3). Jag förberedde mig genom att köpa cup noodles haha. Dock tröttnade jag på cup noodles under denna helg... Foodcourten var i princip stängd 7-9 feb, eftersom de har en extra ledig dag den 9 feb. 
 
 
Istället för att bara äta cup noodles, åkte vi in till Chinatown för att äta på det enda stället som hade öppet, det var något indiskt. I Chinatown ville vi även se lite firande, men det var sååå mycket folk så vi började röra oss mot Marina Bay Sands.
 
Love letters <3 så goda
 
Vi stannade på en "plattform" kallad River Hongbao. Där fanns det läktare som vi satte oss på högst upp och väntade tills det var dags för fyrverkerier. Tyvärr var de bara 3 min lång, men det var så fint med Marina Bay Sands Hotel och Flyer i bakgrunden.
 
 
 
 
 

2 kommentarer

Emily

21 Feb 2016 22:19

Har ni inget kök i studentlägenheterna? :o Fast vem vill laga med i Asien när det finns så god mat överallt haha

Svar: I de studentlägenheter som jag vet om finns inget kök. Men i vissa korridorer finns det gemensamma kök. Ja precis, det är ju godare och billigare att äta ute :)
kwu.blo.gg

Pettet

11 Mar 2016 16:52

Blogga lite nu Karin! :D

Kommentera

Publiceras ej