En vecka har gått och det första jag gör (istället för att turista i Singapore) är att gå till IKEA. Så arbetsskadad som jag är och redan saknar Sverige lite grann, så åkte jag dit med Emma (en av mina svenska vänner från gymnasietiden). 
Det såg inte alls likadant ut och maten smakade annorlunda haha. Somliga säger att det är pga att köttbullarna är halal. Jag fick i alla fall en fin flagga och min mat såg godare ut då.
Det säljs lite annorlunda grejer i bistron och Ikea food market, t.ex. donuts och öl - svensk öl samt cider.
 
Efter IKEA-besöket åkte jag hem för att duscha och byta om. Dags för första Ladies Night i Singapore. woopwoop.
Som tjej får man en del förmåner på många av nattklubbarna. Förutom gratis inträde på onsdagar så får man även begränsat antal drinkar gratis - GRATIS. Såå najs! Visserligen inte världens bästa drinkar, men det är fett nice. På denna nattklubb (Attica) fick man även en flaska bubbel om man var fler än 5 tjejer som kom tillsammans. Både jag och en annan tjej mailade om det och fick det så vi delade på två flaskor. Mums! Förutom detta fick vi sex drinkar, tre innan kl.0:30 och tre efter 0:30. Dock var det lång kö till baren och det var smockat med folk trots att det fanns två separata våningar. En av fördelarna med denna klubb är att det är gratis inträde för killar innan midnatt eller kl 23 och de får en gratis drink. Inte så många klubbar som erbjuder detta :) Dock tycker jag synd om dem som måste ha långbyxor...svettigt värre! Hur raggar man på dessa klubbar när det är sååå varmt och klibbigt?
 

Kommentera

Publiceras ej