Dags för ny skolvecka men eftersom jag är ledig på måndagar så hade jag inte så många planer. Det enda jag hade att göra var att hämta ut mitt Student's Pass, dvs. mitt studentvisum. Med detta kan jag nu resa massor! Eftersom man hämtade detta nära ett av gymmen på main campus (Kent Ridge), så passade jag på att gå dit. Dumt nog har jag inte tränat sen i slutet på sommaren och därför var jag sjukt otränad! Sprang/joggade lite och sen blev det promenad på löpbandet. Skönt nog fanns det fläkt, annars hade jag nog svimmat av värmen och svettlukten haha. Det var värre svettlukt än i Sverige... 
 
Efter löpbandet blev det dags att utforska maskinerna, som var i princip som i Sverige, dock är jag fortfarande osäker på vilka jag vill använda samt vet hur man använder. Satsade på att träna ben, så jag körde även med fria vikter, eftersom jag har några övningar jag gillar att göra. Det gav faktiskt resultat, fick träningsvärk i ett par dagar :D 
 
På kvällen pratades det om att åka in till Little India med gänget jag hänger mest med, dock öste regnet ner så det slutade med att vi satte oss vid poolen på campus där vi bor (UTown). Dock fick man inte bada pga blixtar. Såg dock väldigt härligt ut att få bada i poolen!
 
 
Kvällen avslutades med att vi satt i gemensamma loungen (för både South & North tower). Där bokade vi bussbiljetter för Kuala Lumpur. Vi satt och jämförde priser och datum/tider hur länge som helst, men till slut så blev det av.
Här är loungen! Rätt så nice och med en tv :) dock kan det bli lite crowded ibland och vissa är högljudda haha.
 
 

Kommentera

Publiceras ej