GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN till världens bästa syster!! <3 <3 <3 som jag saknar (redan)!!
 
Dagen spenderades på något sätt (minns inte riktigt). På kvällen blev det dags för så kallade UTR Welcome Reception! UTR står för Utown Residence, dvs. där vi bor - både South & North Tower med 4-rumslägenheter. På Utown finns det även korridorsrum, ca fyra olika tror jag. Dock måste man betala för en mealplan,vilket gör att man förmodligen främst äter där. 
 
Welcome Reception påbörjades med en föreläsning-ish, där de gick igenom säkerhet, viktig information, nummer, osv. Därefter uppträdde NUS Voices och jag blev sjukt taggad på att joina dem, så jag mailade dem. Tråkigt nog har de bara auditions på hösten vilket känns löjligt och lite tråkigt eftersom jag också vill vara med! haha vet dock inte hur seriösa de är, hur ofta de uppträder osv. Jag vill gå med i någonting men hittar inget, vilket är supertråååkigt. Men ärligt talat hinner jag nog säkert ändå inte med det.
 
 
 
När framträdandet var över, blev det dags för middagsbuffé och maten var god :) Slutligen blev det massa lekar/ice breakers, där Resident Assistants var gruppledare. För några veckor sen satt några av dem utanför hissarna för att göra reklam för denna UTR Welcome Reception och då satte jag mig med dem. Pratade och lärde känna dem, så en av de har jag pratat lite mer med. Hon heter Kim och kommer från Vietnam, supertrevlig tjej! Ansvarig för våning 23 och 25. Jag hamnade i hennes grupp och vi lärde känna massa andra som också bor i Utown Residence. Resident Assistant är någon sorts kontaktperson och ansvarig för två våningar. Eftersom udda är våning för tjejer och jämna är för killar, så är de ansvariga för två våningar med en våning däremellan. 
 
Under denna kväll träffade jag en av de första locals (kallas W) och han bor också i South Tower. Har pratat lite med honom och fått tips om vad man ska äta. När man frågar locals är det främst mattips man får, inte så mycket turistande. 

Kommentera

Publiceras ej