Denna dag påbörjades tidigt då vi möttes upp kl.8:30 för att åka till Nordöstra delen av Singapore. Agendan för dagen var en:
CYKELTUR på ön Pulau Ubin. 
 
 
Åt middag vid Bugis :) där köpte jag även dekoration för Kinesiska nyåret
 
Karaoke i lobbyn där jag bor, men missade eventet eftersom vi kom hem så sent efter middag vid Bugis.
 Fick gratis mat i alla fall :) 
 
Efter detta träffade jag på en av mina local-kompisar, som jag träffade på UTR (UTown Residence) Welcome Reception. Han berättade att det finns en mataffär ganska nära där vi bor, kallas Sheng Siong. Så han visade mig vägen och sen gick vi tillbaka. Dock skulle han inte tillbaka till sitt rum (en våning ovanför där jag bor), utan han skulle hem till sin familj, som bor lite mer än 1h från skolan. Av denna anledning bor han på campus men besöker familjen varje helg. 
 
 

Kommentera

Publiceras ej