Var i skolan och hade en av de första tutorials nu när det är vecka 3 och vi påbörjat dessa.
 
I denna tutorial så gör man uppgifterna på lektionen eller så demonstrerar de hur man använder de program vi behöver för att göra exempelvis regressionsanalys. Detta påminner mycket om det vi gjorde i höstas och jag hade svinsvårt för...så det känns lite segt att behöva fortsätta med det.
 
Mitt schema är upplagt så att jag har två tutorials på de jämna (akademiska) veckorna och tre på de udda. Detta innebär att jag kan gå på Ladies night på onsdagar på jämna veckor, annars börjar jag kl.9 på torsdagar (udda veckor) :) Totalt läser jag fem kurser och ALLA har tutorials, vilket är sjukt jobbigt eftersom man måste förbereda sig. I två av kurserna går man ihop en grupp och väljer en av frågorna som man ska svara på. Man gör PowerPoint-slides som några i gruppen presenterar på Tutorial. Detta kräver sjukt mycket jobb, men som exchange student har jag lyckats hitta några locals. De jobbar så hårt och sen frågar de om man har något att tillägga, men oftast har de fått med allt, så jag freeridear lite. Speciellt eftersom de oftast vill presentera. Jag får såklart skuldkänslor, men vet inte riktigt hur jag kan bidra... tyvärr. De har så mycket bättre koll!
 
I de två resterande kurserna är det snarare att man förbereder sina svar på frågorna hemma och sen kan man bli utpekad att presentera för hela klassen. Så där gäller det att komma förberedd och ha tur så att man slipper presentera. Man får extrapoäng om man presenterar och jag tror att man måste presentera om man blir utvald. Men jag satsar på att bara närvara hehe. Är för osäker på allt detta, tyvärr. 
 
 

Kommentera

Publiceras ej